Tanie rozmowy w ramach jednej sieci

Tanie rozmowy
Tanie rozmowy

Współcześnie mamy do czynienia z bardzo szybkim rozwojem usług telekomunikacyjnych we wszelkich formach. Dotyczy to zarówno jakości usług, możliwości technologicznych, jak i cen, które wciąż spadają. Ów spadek cen jest spowodowany nie tylko wspomnianym rozwojem, ale również rosnącymi oczekiwaniami ze strony klientów, czy też silną konkurencją. W branży pojawia się coraz więcej operatorów, przez co muszą oni obniżać ceny, aby pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać przy sobie dotychczasowych. Dotyczy to usług telekomunikacyjnych w każdym wydaniu, ale przede wszystkim telefonii komórkowej. Najtańsze, jak wiadomo, są połączenia do numerów w tej samej sieci komórkowej.

Tanie rozmowy w ramach jednej sieci komórkowej są bardzo korzystne zarówno dla klienta, jak i dla operatora. Dla klienta, ponieważ może rozmawiać tanio z członkami rodziny i znajomymi, o ile posiadają oni numer w tej samej sieci. Owe niskie koszty sprawiają, że klienci stają się zachęceni do pozostawania u danego operatora. Tutaj właśnie widać wyraźnie korzyść operatora: jeśli oferuje on atrakcyjne ceny usług dla klientów, może liczyć, że pozostaną oni jego klientami. A tanie rozmowy w ramach jednej sieci mogą zachęcić rodzinę i znajomych klienta do przechodzenia do tej sieci, jeśli do tej pory mają numer w innej.

Oczywiście jest tutaj pewien problem: otóż podobną taktykę stosują wszyscy operatorzy. Stąd też tanie rozmowy w ramach jednej sieci nie są czymś nadzwyczajnym. Wspomniane na początku rosnące oczekiwania klientów co od jakości oferty sprawiają, że każdy operator telefonii komórkowej posiada tego rodzaju rozwiązanie w ofercie. Dlatego też, aby odróżnić się od konkurencji, operatorzy dalej obniżają ceny owych usług, zwiększając jednocześnie liczbę minut posiadanych przez danego klienta w ramach abonamentu. Mowa rzecz jasna o darmowych minutach do innych numerów w tej samej sieci. Taka właśnie strategia i tego rodzaju oferta zachęca klientów danego operatora do pozostawania jego klientami i nie zmieniania sieci.